🚚 Doprava ZDARMA pro objednávky nad 499 Kč! 🚚

Jak se naučit bruslit na inlinech: Prvně si najděte klidné místo na cvičení


Lákají vás inliny, ale nemáte žádné zkušenosti a bojíte se začít? Už nemusíte! Stačí si přečíst těchto několika rad a můžete se směle pustit do prvních krůčků.

Ze začátku nepodceňte přípravu, která se skládá z – kromě vhodného vybavení –  výběru ideální lokality a základů správného pohybu.

Jak se naučit bruslit 

Na výběru místa záleží

Lokalitu, kde se budete o první krůčky na inline bruslích pokoušet, si pečlivě naplánujte. Ideálně by měla být prázdná, suchá a rovná. Vytipujte si prázdné parkoviště, plácek za domem nebo se v nevytížených časech vydejte přímo na inline stezku. Soukromí vám pomůže s koncentrací a zaručí větší bezpečnost – přece jen nechcete zranit sebe ani nikoho jiného.

Učte se na rovině, abyste se vyhnuli nečekanému zrychlení, nebo hrbolům, které by vás rozhodily. Rovněž se podívejte na předpověď počasí – na mokrém povrchu je kontrola bruslí těžší.

 

Jak na rovnováhu

Začněte od úplných základů: až si brusle zavážete, zkuste se postavit. Startovní pozicí může být sed na lavičce, postavení ze země v blízkosti zdi nebo opora od kamaráda. Pro stabilní postoj dejte pokrčené nohy mírně od sebe a držte je v pozici do V s patami u sebe.  

Můžete také vyzkoušet vstávání ze země, což se bude hodit v případě pádu. Začněte v kleče na kolenou s rukama na zemi. Nejprve zvedněte jednu nohu. Až bude stát všemi kolečky na zemi, postavte vedle ní druhou a rukama si pomozte do stoje v pozici V.  

Jak se naučit na inlinech

Správný postoj na bruslích znamená být vždy v mírném předklonu a dbát na pokrčená kolena. Snažte se je tlačit směrem k prstům u nohou, abyste zabránili pádu dozadu. 

 

Krok za krokem – chůze na inlinech

Máte pocit, že každou chvíli spadnete? Než se pustíte do jízdy, vyzkoušejte si chůzi, která vám pomůže získat větší jistotu. Držte paty u sebe ve V postoji a současně začněte dělat malé kroky dopředu. Větší stabilitu při chůzi na bruslích zajistí zapírání jedné nohy o druhou po každém kroku. Postupně nohy zapírat přestanete a bude pro vás jednodušší dělat větší pohyby či udržet nohu ve vzduchu delší dobu.

 

Pomalý rozjezd na bruslích

Pokud se už při chůzi cítíte pohodlně, je načase začít jezdit. Předsuňte v postoji do V jednu nohu dopředu a přeneste na ni váhu. Tajemství jízdy tkví právě v přemožení strachu a opření se o přední nohu plnou vahou. Pak předsuňte dopředu druhou nohu a přeneste váhu na ni. Odrazová noha by měla zůstat napnutá vzadu za tělem, zatímco stojná noha musí být v koleni pokrčená.  

Začít můžete i s jízdou na jednu nohu vepředu, dokud se nebudete cítit dostatečně sebevědomě, abyste nohy vystřídali, a pak pohyb spojili. 

Jak se nezranit na kolečkových bruslích

Jakmile budete mít při jízdě zvládnutou rovnováhu na bruslích, můžete se začít učit brzdit a zatáčet. Pak už vás čeká jen spoustu triků, se kterými je jízda na inline bruslích ještě větší zábava. Než se ale pustíte do pokročilých kousků, ujistěte se, že se už na bruslích cítíte dostatečně sebevědomě.

Nikdy také nezapomínejte na bezpečnost minimálně v podobě chráničů na místa, která jsou při bruslení nejnáchylnější k poranění – kolena, zápěstí a lokty. V ideálním případě se vybavte pro případ pádu i skatovou helmou.